About Me

My photo
hai.. Selamat datang ke blog SalasiahNur. Enjoy da shortstories,my dairies and others. Love u all...

Friday, December 23, 2011

Purnama malam ini terbahagi dua



Purnama malam ini terbahagi dua
Tiba-tiba serentak jatuh ke ribaan ku
Satu di kanan satu di kiri

Mengapa ia harus terbelah dua?

Aku yang telah lama terduduk dengan situasi
Aku kira ramadhan kali ini kerehatan untuk perjalanan hati
Akan tetapi teruji lagi kali ini
Terima kasih Tuhan, sekian kali aku makin tenang menerima duga Mu
Hati makin pantas mengenal
Fikiran makin cekap mengawal emosi

Bulan purnama
Bila terbahagi dua tiada hilang seri cahayanya
Ia kekal bersinar
Dan bila aku harus memilih satu untuk kekal bersinar di sisiku
Betapa aku mengharap bukankah lebih baik aku tiada pilihan

Bila hati tak ingin mengadili
Kerna urusan Tuhan ini bagai tak layak aku campuri
Tetapi Dia membiar aku yang menjadi nakhoda jalan hidupku sendiri
Sedang aku lebih rela berserah

Purnama ini
Benar menusuk kalbuku
Mana mungkin aku mampu menjadi juri untuk mengata yang mana lebih benar
Sedang aku tahu ada hakim yang lebih mengenal

Ya Allah
Terima kasih kerna masih mengingatiku (dengan memberikanku ujian)

29. 08.11
1 pagi

No comments:

Post a Comment

Followers